Informatie voor ondernemers

Vier de Lente in het Groene Hart - 18 maart t/m 18 juni

Plattelandsondernemers opgelet; de lente komt eraan dus tijd om uw erf schoon te vegen en plannen te maken voor het nieuwe recreatieseizoen. Tijdens Vier de Lente in het Groene Hart worden de leukste lente-activiteiten van plattelandsondernemers in het Groene Hart onder de aandacht gebracht van bewoners en bezoekers door promotie via social media, websites, kranten, magazines en advertenties.

We roepen de ondernemers in het Groene Hart op om alle lente-activiteiten bij ons aan te melden. Polderwandelingen, natuurexcursies, culinaire fietsroutes, open dagen, lammetjesdagen, lentefairs; alle activiteiten en evenementen die het Groene Hart zo bijzonder maken promoten we tijdens Vier de Lente.

Evenement of Top Evenement

Deelname aan Vier de Lente in het Groene Hart is voor partners van stichting Groene Hart en alle ondernemers met een abonnement op de website groenehart.nl gratis. Aan alle andere ondernemers wordt een eenmalige bijdrage gevraagd van 50 euro exclusief btw, dat is inclusief een jaarabonnement op de website groenehart.nl (ter waarde van € 35, het abonnement stopt na een jaar vanzelf).

Evenementen die extra promotie willen maken, melden zich aan als Top Evenement. Alle topevenementen komen op de flyer van Vier de Lente. Verder wordt een topevenement in een extra groot blok uitgelicht op groenehart.nl. Voor topevenementen wordt bovendien een advertentie geplaatst op Facebook en Instagram (ter waarde van 50 euro). En het evenement wordt opgenomen in de Vier de Lente advertorial die in de recreatiekranten van het Groene Hart wordt geplaatst. Aan alle topevenementen vragen we een promotiebijdrage van 150 euro exclusief btw.

Zo maken wij promotie

Alle evenementenpromoten we via website groenehart.nl, Facebook Vier de Lente, Facebook Groene Hart, Twitter Groene Hart, Instagram Groene Hart, Pinterest Groene Hart. Verder promoten we Vier de Lente in het Groene Hart bij lokale omroepen, lokale weekbladen, regionale dagbladen (AD Groene Hart), vakbladen en Groene Flits. Tot slot komt in het magazine van Hoogvliet Supermarkten een mooie aankondiging.

Voor Top Evenementen maken we extra promotie middels een flyer, berichten op de homepage van groenehart.nl, advertenties op Facebook en Instagram en middels een advertenties in de recreatiekranten van het Groene Hart.

Zo maakt u promotie

Om het bereik van deze promotiecampagne Vier de Lente in het Groene Hart nog groter te maken hebben we u nodig. Als iedere ondernemer eigen netwerk en contacten informeert niet alleen over eigen activiteit maar juist ook over alle activiteiten tijdens Vier de Lente dan hebben we in korte tijd een enorm netwerk in het Groene Hart en ver daarbuiten.

Aanmelden

  1. Meld uw activiteiten zo snel mogelijk, uiterlijk maandag 12 februari, aan als evenement of Top Evenement bij Martijn Plomp info@praktijk-platteland.nl of 06-20854456. Stuur een mooie foto mee!

Websites

  1. Vermeld uw activiteiten in de lente op de homepage van uw website.
  2. Maak op de homepage van uw website melding van Vier de Lente in het Groene Hart, compleet met logo of foto en verwijs naar de website www.groenehart.nl/lente.
  3. Meld uw activiteit aan op de website www.groenehart.nl! Ga daarvoor naar de paspoortomgeving (http://paspoort.groenehart.nl) en maak een nieuw evenement aan. Heeft u vragen hierover, stuur een mail naar info@praktijk-platteland.nl.

Social media

  1. Maak promotie voor uw activiteiten op Facebook.
  2. Maak op Facebook een evenement van uw activiteit en mail de hyperlink van het evenement op Facebook naar info@praktijk-platteland.nl.
  3. Deel en like alle Vier de Lente activiteiten op Facebook Vier de Lente, Facebook Groene Hart, Twitter Groene Hart, Instagram Groene Hart, Pinterest Groene Hart.
  4. Help elkaar en deel of like ook alle berichten van collega ondernemers.
  5. Mooie foto’s, gezellig filmpje, goede blogs, leuke reviews deel het met ons via info@praktijk-platteland.nl.

Netwerk en media

  1. Maak promotie voor Vier de Lente in het Groene Hart en gebruik het logo van de campagne in al uw uitingen e-mail, website en promotiemateriaal, zodat bezoekers zien dat u onderdeel uitmaakt van dit initiatief.
  2. Maak gebruik van het standaard persbericht en stuur dat aangevuld met de informatie van uw eigen activiteit naar uw lokale perscontacten.